Ana Sayfa > Sıkça Sorulan Sorular
 

Alan Adı

Alan Adı benim adıma mı kaydedilmektedir?

Alan adı kaydı müşteri panelimize girmiş olduğunuz bilgiler adına kaydedilmektedir. Müşteri panelinize girdiğiniz isim soyisim ve/veya şirket ünvanı adına kayıt yapılmaktadır. Yapmış olduğumuz ve yapacağımız ücretsiz alan adı kampanyalarında da aynı şekilde alan adı tamamıyla size aittir.

Alan Adım zaten var. Sizden aldığım hostingle nasıl kullanabilirim?

Başka bir yerden alınmış bir alan adınız mevcut ise yapmanız gereken bizim DNS adreslerimize alan adınızı yönlendirmek olacaktır. Alan adını aldığınız yerden bu DNS değişikliği yaparak işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Ontek’in DNS’leri şu şekildedir:

ns1.ontek.com.tr
ns2.ontek.com.tr

Alan adımı transfer ederken EPP kodu isteniyor. Bu nedir ve nereden bulurum?

EPP kodu alan adınızın şifresidir. Bu şifreyi kullanarak alan adınızı aldığınız firmayı değiştirebilir ve alan adınızı başka bir firmaya taşıyabilirsiniz. com net org gibi alan adınızı bizden aldıysanız müşteri panelinize bağlanarak Alan Adları bölümünden alan adınızın EPP kodunu öğrenebilirsiniz. Eğer başka bir firmadan Ontek’e alan adınızı transfer etmek istiyorsanız, alan adınızı aldığınız firmanın kontrol paneline bağlanarak EPP kodunuzu not edip, transfer işlemini Ontek tarafından o şekilde başlatmanız gerekmektedir.

.com.tr almak için ne gerekiyor?

com.tr gibi tr uzantılı bir alan adı almak istiyorsanız bazı belgeler gerekmektedir. Bu belgeleri ve hangi alan adlarının belgesiz alınabileceği bilgisi için alan adları sayfamıza göz atınız.

Alan adı transfer ederken hangi aşamalar var ve bu işlem kaç gün sürüyor?

com net gibi alan adlarınızı Ontek’e transfer ederken dikkat etmeniz gereken bazı şeyler vardır. Transfer siparişini vermeden önce alan adınızın üzerindeki kilidi (lock) kaldırmanız gerekecektir. Ayrıca EPP kodu adı verilen alan adı özel şifrenizi öğrenmeniz gerekmektedir. Bu iki işlemi yaptıktan sonra transfer siparişinizi vererek gerekli işlemleri başlatabilirsiniz.

İşlemler başladıktan sonra yine sizin tarafınızdan onaylama işleminden geçecektir. Alan adınızda tanımladığınız e-posta adresinize sırasıyla 2 adet e-posta gelecektir. Bu 2 e-posta da İngilizce içeriklidir. Eğer onaylama konusunda destek isterseniz lütfen destek bildirimi açarak bizden yardım isteyiniz. Gelen e-postalarda alan adı transferini onaylıyorsanız tıklayıp teyid edin tarzında link olacaktır. Bu linke tıklayarak işlemi onaylamanız gerekmektedir. E-postalardan biri Amerika’daki firmamızdan, diğeri ise alan adını aldığınız yerden gelecektir. Eğer ilk e-postayı onaylamazsanız, ikincisi gelmeyecektir. İlk e-postayı onaylandıktan sonra gelen ikinci e-posta’da, alan adınızın 5 gün içerisinde transfer olacağı ve herhangi bir işlem yapmanıza gerek olmadığı yazmaktadır. 5 gün boyunca beklemek istemiyorsanız, yine e-postada bulunan doğru linke tıklayarak işlemi hızlandırabilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken nokta yanlışlıkla reddetme linkine tıklamanızdır. İşlemi reddedecek linke tıklarsanız işlemin tekrar başlaması için bize bilgi vermeniz gerekecektir.

Alan adı transferi süreleri tamamıyla alan adınızı daha önce aldığınız yerin hızına ve sizin hızınızla alakalıdır. Gelen e-postaları bekletmeden anında onaylarsanız ve alan adınızı aldığınız eski firmanız hızlı bir şekilde geri dönüş yaparsa bu süre oldukça kısalmaktadır. 2 saat ile 1 hafta arasında değişen bir sürede alan adınız transfer edilecektir. Sitenizi alan adı transfer olmadan önce kullanmak istiyorsanız, ilk önce eski firmanızdan DNS değişikliğinizi Ontek isim sunucularına değiştirerek sitenizin Ontek hostunda çalışmasını sağlayın. Bundan sonraki aşamalarda herhangi bir kesinti olmadan alan adınız transfer edilecektir.

Alan adı ve hosting ücreti bir kerelik mi ödeniyor?

Tüm dünya genelinde alan adı ücretleri yıllık olarak ödenmektedir. Hosting hizmetleri ücretleri ise aylık veya yıllık bazda ödenmektedir. Alan adınızı bir sonraki yıl ödeme zamanı geldiğinde ödeme yapmadığınız durumda, alan adınız boşa düşer ve başkası tarafından kayıt edilebilir. Hosting’de ise aylık veya yıllık sürenizi yenilemediğiniz zaman, aldığınız hizmetler durdurulur ve web siteniz ulaşılmaz, e-postalarınız ise çalışmaz hale gelir.

Satın aldığım bir alan adını değiştirmek veya iade etmek istiyorum. Bu mümkün müdür?

Satın aldığınız alan adınızı değiştirmeniz veya iade etmeniz maalesef mümkün değildir. Bu sebeple alan adınızı seçerken herhangi bir yazım hatası yapmamaya özen gösteriniz.

Hosting

Toplu tanıtım maili göndermek istiyorum. Bunu sizin hostinginizi kullanarak yapabilir miyim?

Öncelikli olarak toplu e-posta gönderimi, özellikle istenmeyen mesaj tipindeki e-posta gönderimleri hizmet sözleşmemize aykırıdır. SPAM tabir edilen bu gönderimi yapan müşterimizin hizmet sözleşmesi feshedilerek, hosting hesabı sözleşmede belirtildiği gibi durdurulacaktır.

Sunucularımız her alan adı için saatte 300 adet mail gönderimi yapabilecek şekilde limitlenmiştir. Bunun dışında yapılan e-posta gönderimleri otomatik olarak engellenmektedir.

Sunucularımızı bu şekilde limitlememiz, spam gönderimini engellemek içindir. Spam gönderimi yapıldığı zaman, sunucularımızın IP adresleri kara listelere girmektedir. Bu kara listelere girdiğinizde sunucularımız spam olmayan mailleri dahi gönderip alamamaktadır. Bu sebeple kara listelere girmemek için kısıtlamaya gitmek durumundayız.

Linux hosting aldığımda, kullandığım bilgisayarımın Linux olması gerekiyor mu?

Hayır, kullandığınız bilgisayar hosting yapmak için önemli değildir. Hosting bizim sunucularımızda yapıldığı için, sizin bilgisayarınız Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Mac veya Linux veya başka herhangi bir işletim sistemi kullanabilir. Hosting bizim sunucularımızdan yapılmaktadır.

Hosting için bilgisayarımı gece açık bırakmam gerekiyor mu?

Hayır bilgisayarınızı gece açık bırakmanız gerekmiyor. Tüm hosting yayını bizim sunucularımızdan yapıldığı için sizin bilgisayarınız bu işleme herhangi bir katkıda bulunmuyor. Veri merkezimizde bulunan sunucularımız 7 gün 24 saat 365 gün açık ve size hizmet vermek üzere devamlı olarak çalışmaktadır.

Sitemiz kesintiye uğrayacak mı?

Vermiş olduğumuz hosting hizmetlerinin kesintiye uğramaması için yoğun ve titiz bir şekilde çalışıyoruz. Sunucularımızda herhangi bir aksama, problem veya benzer bir takım şeyler oluşmaması için tüm ekibimiz gece gündüz seferberdir. Sunucularımız içeriden ve dışarıdan 7 gün 24 saat olmak üzere sürekli gözetim altındadır. Yaşanabilecek herhangi bir kesintide ilk önce teknik ekibimiz gözetim sistemlerimizin SMS ve E-posta yoluyla uyarı göndermesiyle haberdar olmaktadır. Proaktif olarak da yapmakta olduğumuz gözetimlerde, sunucumuzda belirli problemler oluşmadan müdahele etme şansına sahibiz. Sunucu bakımlarında müşterilerimizi önceden haberdar ederek, bu bakımları gece geç saatlerde yapmaktayız.

Yedekleme sisteminiz nasıl çalışıyor?

Yedekleme işlemlerimiz günlük olarak çalışmaktadır. Hostingin yapıldığı sunucuya alınan yedekler aynı zamanda farklı bir sunucuya da transfer edilmekte ve offsite dediğimiz ikinci bir yedeği de bu dış sunucuda tutmaktayız. Mevcut sunucuda yaşanabilecek herhangi bir problemde ikinci yedekler dış sunucumuzdan kurtarılabilecektir.

Günlük olarak alınan yedekler, bir önceki günün yedekleri üzerine yazılır. Ancak farketmediğiniz bir aksaklık olduğu zaman, gece alınan yedekten geri getirmek pek işe yaramayabilir. O sebeple ekstra yedekleme hizmetimiz bulunmaktadır. Hosting satın alırken ekstra seçeneklerde bulunan yedekleme hizmeti satın alındığı taktirde, haftalık ve aylık yedekler de alınmaktadır. Geri dönüş yapıldığı zaman bir önceki günkü/haftaki/ayki yedeklere dönüş yapmak mümkündür.

Ekstra yedekleme ücreti her paketimiz için değişmektedir. Farklı paketlerin farklı boyutları olduğundan, bu boyutları yedeklemek farklı maliyetler getirmektedir. Sitenizin alanı dışında, günlük yedek, haftalık yedek ve aylık yedek olmak üzere toplamda hosting kapasitenizin 3 katı bir alan sadece yedekler için kullanılmaktadır.

Arzu ettiğiniz takdirde hosting panelimize bağlanarak sitenizin tüm yedeğini indirmeniz veya başka bir sunucunun FTP adresine göndertmeniz mümkündür.

Site yaptırmak istiyorum. Arkadaşlık, oyun veya başka türde sitem olsun istiyorum. Site yapıyor musunuz?

Ontek olarak maalesef site yapmıyoruz. İşimiz site hosting altyapısı ve alan adı hizmetleri sağlamak. Sitenizi yaptırmak için başka kişi veya kurumlardan yardım almalısınız. Sitenizi yaptırdığınızda İnternet’te yayınlayabilmek için bir alan adına ve hostinge ihtiyacınız olacak. İşte biz size bunu sağlıyoruz. Ancak temel İnternet bilginiz varsa, Site Yapım Sihirbazımıza göz atmanızı tavsiye ederiz. Çeşitli adımlarla sitenizi kolay bir şekilde Site Yapım Sihirbazını kullanarak yapabilirsiniz. Test etmek için http://www.ontek.com.tr/site-yapim-sihirbazi bu adrese girebilirsiniz. Site Yapım Sihirbazı hosting paketlerimizle birlikte tamamıyla ücretsizdir.

Joomla, Wordpress veya SMF/phpBB kurup kullanmak istiyorum bana yardımcı olur musunuz?

Yapacağınız kurulum için oldukça basit bir yöntemimiz var. Hosting Paneline girdiğinizde Otomatik Yazılım Kur butonuna tıklayarak bir çok yazılımı bir kaç dakika içerisinde kurabilirsiniz. Buradaki yazılımlar arasında Joomla, Wordpress, phpBB, SMF, Magento, Drupal, MediaWiki gibi yazılımlar bulunmaktadır. Bu yazılımları otomatik bir şekilde kurabilirsiniz. Ancak bu aşamadan sonra özelleştirmek veya bileşen kurmak gibi işlemleri sizin yapmanız gerekiyor.

Programlama bilgim yok yine de Joomla veya diğer yazılımları kullanabilir miyim?

Joomla veya Wordpress yazılımlarını kullanabilmeniz için herhangi bir programlama dili bilmenize gerek yoktur. Bilmeniz elbette bir artıdır ancak bilmeden de sitenizi Joomla veya Wordpress kullanarak hayata geçirebilirsiniz. Bilmeniz gereken tek şey bu yazılımları doğru bir şekilde kullanmayı öğrenmektir.

Site Yapım Sihirbazı ile ziyaretçilerim sisteme üye olabilir mi? Üyelik sistemi var mı?

Site Yapım Sihirbazı maalesef herhangi bir üyelik sistemi sunmamaktadır. Site Yapım Sihirbazındaki en gelişmiş dinamik özellikler şunlardır: Online Form, Fotoğraf Albümü, Ziyaretçi Defteri, Bülten, Blog ve Sıkça Sorulan Sorular. Eğer üyelik sistemi ve benzer bir sistem istiyorsanız, tercihiniz Joomla veya Wordpress gibi bir içerik yönetim sistemi olmalıdır.

Site Yapım Sihirbazını kullanarak siteme ürünlerimin fotoğraflarını eklemem mümkün mü?

Site Yapım Sihirbazına ürünlerinizin fotoğraflarını istediğiniz gibi ekleyebilirsiniz. İsterseniz her ürün için bir sayfa yapabileceğiniz gibi, isterseniz fotoğraf galerisi ile çoklu resim gösterimi yapabilirsiniz. Fotoğraf galerisi için bir Fotoğraf Albümü eklemeniz yeterlidir.

Site Yapım Sihirbazına nasıl girebilirim?

Site Yapım Sihirbazına kendi hosting paneliniz olan cPanel’den giriş yapmalısınız. cPanel’e girdiğinizde Yazılımlar bölümünde Site Yapım Sihirbazına tıklayarak sitenizi oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bazı müşterilerimiz bilmeyerek test olarak sunduğumuz Site Yapım Sihirbazı tanıtım sayfamızdan sitelerini oluşturmaktadırlar. Bu tamamıyla yanlıştır. Site Yapım Sihirbazı test alanında bir çok proje test amaçlı olarak açılmakta ve periyodik olarak biriken projelerin temizlenmesi amacıyla silinmektedir. Test alanına yapacağınız projenizi kaybetmeniz mümkündür.

Site yapım Sihirbazını adresime mi gönderiyorsunuz? Nasıl kullanacağım?

Site Yapım Sihirbazı adresinize paketle gönderilecek bir yazılım veya program değildir. Size herhangi fiziksel birşey ulaştırılmayacağı gibi sizin bilgisayarınıza kurulacak birşey de değildir. Site Yapım Sihirbazı tamamıyla sunucularımızda çalışmakta olan ve hosting panelinizden erişerek, web üzerinden sitenizi oluşturmanızı sağlamaktadır. Sitenizi bu şekilde adım adım yaparak ve yine sunucumuza kaydererek tüm kontrolü hostingimiz üzerinden sağlarsınız.

Müşteri Paneli ve Hosting Paneli (cPanel) arasındaki fark nedir?

Müşteri Paneli ve Hosting Panelinin (cPanel) tamamen farklı görevleri vardır. Müşteri Panelinden ödeme işlemlerinizi, satın almış olduğunuz hizmetlerin dökümünü, hosting paneli şifresi değişikliği, hosting paneline girişi ve yeni sipariş verebilme işlemlerini yapabilirsiniz. Hosting Panelinden ise, almış olduğunuz hosting hizmetiyle ilgili işlemleri kolayca yapabilirsiniz. Hosting Panelinden ise e-postalarınızı yönetebilir, sitenizi şifreleyebilir, veritabanı yönetebilirsiniz. Sitenizle ilgili çoğu teknik işlemi hosting panelinizden yapabilirsiniz. Hosting Panelimizin markası cPanel’dir. Oldukça yaygın olarak kullanılan cPanel, tamamen Türkçe’dir.

E-postalarımı nereden açabilirim?

Hosting Panelinize girerek E-Posta Yönetim Araçları bölümünde E-Posta Hesabı Ekle / Sil ikonuna tıklayarak yeni bir e-posta açabilirsiniz. Yine aynı bölümden e-posta yönlendirmesi, otomatik cevaplama, MX kaydı düzenlemesi gibi işlemleri yapabilirsiniz.

Linux ve Windows hosting arasındaki fark nedir?

Linux bir işletim sistemidir. Linux hosting Linux işletim sistemi üzerinde yapılmaktadır. Linux hosting için web sunucusu olarak Apache, veritabanı olarak MySQL kullanılmaktadır. Linux üzerinde temel site uzantısı olan ve .htm gibi sayfalar dışında .php uzantılı programlama dili kullanılmaktadır. PHP temel olarak Linux’de çalıştığı gibi aynı zamanda Windows sunucularda da çalışmaktadır. Ancak PHP’nin asıl verimi Linux hosting üzerinde alınmaktadır. LAMP olarak adlandırılan Linux Hosting, Linux - Apache - MySQL - PHP’den oluşmaktadır.

Windows hosting de ise asp ve aspx (asp.net) uzantılı programlama dilleri kullanılmaktadır. Veritabanı olarak MSSQL kullanan Windows’da istenildiği zaman PHP ve MySQL’de çalıştırılabilmektedir.

Sitenizinde SEO (Arama motorları optimizasyonu) hariç durumlarda, sitenizindeki adreslerde dosya.php veya dosya.asp veya dosya.aspx uzantılarına bakarak hangi altyapıyı kullandığını anlayabilirsiniz. Eğer sitenizde SEO altyapısı varsa, sitenizin tüm içeriği veya .htm ile bitecektir. Bu noktada sitenizi yapan kişi veya firmayla iletişime geçerek sitenizin Linux tabanlı mı yoksa Windows tabanlı bir site mi olduğunu öğrenmeniz gerekebilir.

Şu anda Ontek olarak sadece Linux hosting sağlamaktayız. Bu sebeple Windows programlama diliyle hazırlanan bir siteniz varsa, sitenizin hostingini yapamamaktayız. Windows hosting hizmetimiz devreye girdiğinde haberdar olmak istiyorsanız lütfen sitemize buradan kayıt olunuz.

Sitem Google’da nasıl ve ne zaman çıkar?

Sitenizin Google’da çıkması hosting hizmetinizle ilgili değildir. Almış olduğunuz alan adı ve yaptırmış olduğunuz sitenizin bununla alakası vardır. Sitenizi yaptırtırken SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) yapılmış olması önemlidir. Ancak hepsinden önemlisi, sitenizdeki içeriktir. Sitenizin içeriği Google gibi arama motorları tarafından endekslenerek, bir arama yapıldığında site içeriğinizin konuyla ne kadar alakalı olduğunu tespit eder ve sitenizi sonuçlarda gösterir. SEO çalışması başlı başına bir konu ve uzmanlık gerektirdiğinden, sitenizi yapan kişi veya firmanın bu konuda ne kadar SEO uzmanı olduğunu araştırmanızı tavsiye ederiz.

Hostumu İnternet’e çıkış yapmak için proxy olarak kullanabilir miyim?

Maalesef hosting hizmetinizin proxy olarak kullanılması kesinlikle yasaktır. Vermekte olduğumuz hosting hizmeti web ve e-posta hosting hizmetidir. Size ayrılan kaynakların kullanımı sadece bu amaçlar içindir.

Oyun sunucu hizmeti veriyor musunuz?

Maalesef oyun sunucu hizmeti sunmamaktayız. Ancak kurumsal sunucu hizmetlerimizden faydalanmak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Radyo yayını nasıl yapabilirim?

Radyo yayını için özel bir yazılım ve altyapı gerekmektedir. Bu altyapı paketlerimizde ve sunucularımızda mevcut değildir.

Sunucu kiralıyor musunuz?

Kurumsal sunucu hizmetlerimiz mevcuttur. Lütfen bu konuda satış öncesi destek birimimize ulaşarak detaylı bilgi isteyiniz.

Siteme dizi, film veya müzik yükleyebilir miyim?

Sitenizin altyapısı video ve ses oynatmaya ve indirmeye müsaittir. Ancak buradaki en büyük problem sitenizinde yayınlamakta olduğunuz dizi, film ve müzik içeriklerinin telif haklarının size ait olup olmadığıdır. Telif hakkı size ait olmayan herhangi bir içeriğin sunucularımızdan yayınlanması kanunen yasaktır. Bu sebeple sunucularımızdan yayınladığınız içeriğin yayın telif haklarının alınmış olması gerekmektedir.

Hosting paketleri arasındaki fark nedir?

Paketlerimiz arasındaki temel fark sitenizine ayrılan disk alanı ve ayrılan İnternet hat kapasitesidir. Birden fazla site açmak ve host etmek istiyorsanız, Platin paketimiz bu amaca yöneliktir. Altın ve Gümüş paketlerimiz ile birer site açabilmeniz mümkündür.

Webden e-postalarımı nasıl okuyabilirim?

Her hostumuzda web üzerinden maillerini okuyabilmek için bir arabirim gelmektedir. Alan adınızın başına www yerine webmail yazarak, yani webmail.alanadim.com gibi yazarak web üzerinden maillerinizi okuyabilirsiniz. Kullanıcı adı e-posta adresiniz ve şifre ise e-posta şifrenizdir. Giriş yaptıktan sonra Roundcube logosuna tıklayarak webinize ulaşabilir, e-posta şifrenizi değiştirmek istediğinizde yine buradan değiştirebilirsiniz.

E-ticaret satış sitesi kurmak istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim?

Ontek olarak maalesef site kurulumu gerçekleştirmemekteyiz. Ancak hazır yazılım kurulumlarımız arasında Magento gibi dünyaca ünlü e-ticaret paketini bir kaç dakika içerisinde kurabilirsiniz. Tabi işlem maalesef bununla bitmemektedir. Sitenizi Türkçeleştirmek ve yayına hazır etmek sizin sorumluluğunuzdadır. Magento ile ilgili detaylı bilgiyi Google’dan arama yaparak edinebilirsiniz.

Sitemin DNS’leri henüz değişmedi. Sizdeki siteme nasıl ulaşabilirim?

Eğer sitenizin DNS’lerini değiştirmeden veya değiştirdikten hemen sonra devreye girmese bile sitenize sunucularımızdan ulaşmak istiyorsanız şu işlemleri yapmalısınız:

Windows altında hosts dosyanızı bularak bu dosyayı not defterinde açarak düzenleyin. Windows XP’de Vista’da ve Windows 7‘de hosts dosyası c:\windows\system32\drivers\etc\hosts altındadır. Bu dosyayı açarak eklemeniz gereken bilgiler sunucumuzun IP’si ve alan adınızdır. Sunucumuzun IP’si size ilk hesabınız açıldığında Hesap Bilgileriniz başlıklı e-posta ile bildirilmiştir. Bu IP numarası ile alan adınızın arasına tab tuşuna basarak boşluk oluşturup hosts dosyasının son satırına şu şekilde yazınız:

188.132.232.70 www.alanadim.com

Dosyayı kayıt ederek kapatınız. Tarayıcınızı açarak sitenizin ismini www’li olarak yazdığınızda sunucumuzdan açıldığını göreceksiniz.

Apple Mac’lerde hosts dosyası /etc/hosts altında bulunmaktadır. Terminal ekranı açılarak sudo pico -w /etc/hosts yazılarak ve root şifresi girilerek dosya editlenebilir. Control ve X tuşlarına basılarak dosya kayıt edilir ve onaylanarak çıkış yapılır.

DNS değişikliğinden 24 saat sonra siteniz sunucularımıza yönlenmiş olacağı için, hosts dosyasındaki kaydı silmenizi tavsiye ederiz.

Forbidden veya Bulunamadı veya Internal Server Error hatası alıyorum. Bu nedir?

Bu hataları bir kaç sebepten dolayı alabilirsiniz.

  1. Eğer erişilmek istenen dosya gerçekten yazmış olduğunuz yerde yoksa,
  2. index dosyası atılmamış bir klasör ismi yazdığınızda index dosyasını bulamayacağı için ve klasör içerisindeki dosyaların listelenmesi yapılamayacağı için. Boş bir index dosyası atarak hatayı kaldırabilirsiniz.
  3. Eğer bir PHP dosyasında ise bu hata yüksek ihtimal güvenliğimize takılmıştır. Bunun için mutlaka bizimle temasa geçiniz.
  4. .htaccess dosyalarında Options kullanımı sunucularımızda mümkün değildir. Bu sebeple .htaccess dosyasını düzenleyerek Options satırının başına # koymalısınız. #Options şeklinde olmalıdır.

Yazmış olduğunuz PHP kodu, yanlış bir output veriyorsa yine bu hatalardan birini alabilirsiniz.

Yaptığım değişiklik halen sitemde görünmüyor. Bu neden olur?

Sitenizin sayfaları veya htm uzantısından oluşuyorsa, tarayıcınız genellikle bu tarz sitelerin içeriğinin güncellenmediğini düşünerek ön belleğini (cache) kullanmaya başlar. Bu da sayfalarınız yenilense bile sitenizin eski halinin görünmesi demektir. Bunu aşmak için kullandığınız tarayıcınızda sitenize girerek bir kaç defa yenile (refresh) yapabilirsiniz. Veya aynı sayfayada CTRL ve F5 tuşuna basarak tarayıcınızın ön bellekten yüklememesini sağlayabilirsiniz. Diğer alternatif bir yöntem ise tarayıcınızın önbelleğini tamamıyla temizleyerek sayfanızı yenilemenizdir. Son çare olarak farklı bir bilgisayardan kontrol ederek yeni halinin görünüp görünmediğini tespit edin.

Eğer sitenize yüklediğiniz dosyalar halen görünmüyor, dosyalarınızı FTP’de yanlış yere yüklemiş olabilirsiniz.

Sizden hosting satın aldım ama sitem açılmıyor. Sitem neden açılmıyor?

Sitenizi yayınlamanız için sadece hosting hizmeti yeterli değildir. Bir alan adına ihtiyacınız vardır. Hosting satın alırken yeni bir alan adını da seçerek siparişini verebilirsiniz. Eğer mevcut bir alan adınız için hosting alıyorsanız, alan adınızın DNS’lerini Ontek DNS’lerine yönlendirerek sitenizin 24 saat içerisinde hosting yayını yapmasını sağlamalısınız.

Sitemi yüklememe rağmen neden halen yapım aşamasında görünüyor?

Sistemimiz bir hosting hizmeti açıldığı zaman otomatik olarak Yapım Aşamasındadır sayfası üretmektedir. Sitenizi yüklemenize rağmen halen Yapım Aşaması görünüyorsa bunun sebebi sitenizdeki index önceliğinden dolayıdır. index uzantısı index.htm veya index.php gibi uzantılar olsa bile öncelikli olarak görüntülenmektedir. index dosyasını FTP ile bağlanarak silerseniz, siteniz görünür olacaktır.

Sitem Google’da zararlı içerikli site olarak görünüyor. Bu neden olur ve nasıl düzeltebilirim?

Bu problem genellikle orjinal FTP programı kullanılmaması yüzünden olmaktadır. İnternet’ten kaçak olarak indirilen ücretli bir FTP programı kullanılarak yüklenen sitelerin ana sayfalarına, otomatik eklenen linkler, zararlı Rus veya Çin sitelerine kişileri yönlendirmektedir. iframe virüsü olarak adlandırılan bu saldırı türünün farkına varan Google ise, siteyi zararlı içerikli site olarak ilan etmektedir.

Problemi çözebilmeniz için öncelikli olarak orjinal ve ücretsiz bir FTP programı kullanmanızı öneririz. Yardım Merkezimizde Dosyalar altında ücretsiz FTP programını bulabilir ve indirebilirsiniz. Hostunuza bağlanarak yüklemiş olduğunuz tüm dosyaları silerek tekrar yüklemenizi tavsiye ederiz. Ayrıca bilgisayarınızı baştan sona anti-virüs kontrolünden geçirmelisiniz. Aynı zamanda da sitenizin FTP şifresini bir an önce değiştirerek dışarıdan girişi de engellemeniz gerekmektedir.

Tüm bu temizlik işlemleri aşamalarından sonra ise Google’a girerek “Site Yöneticisi Araçları” şeklinde arama yapınız ve ilk sıradaki Google sayfasına giriniz. Buradan Google’in sitenizi tekrar gözden geçirmesini isteyerek zararlı içerik tanımının kalkmasını bekleyiniz. Bu işlem 4-5 gün sürebilmektedir. Bu süre sonunda Google otomatik olarak sitenizi zararlı site olarak göstermeyecektir. Eğer alan adınız Site Yöneticisi Araçları içerisine tanımlı değilse tanımlamanız gerekmektedir.

Hosting paketim yetersiz geliyor. Bir üst pakete nasıl geçebilirim?

Hosting paketinizi yükseltme işleminizi otomatik olarak gerçekleştirebilirsiniz. Müşteri Panelinizde Hizmetlerim bölümüne girerek, almış olduğunuz hostingin detayına tıklayınız. Detay sayfasının en altında bulunan Paket Yükseltme butonuna tıklayak istediğiniz bir üst pakete yükseltme yapabilirsiniz. Yükseltme yaptığınızda bir üst paketin tüm bedelini değil, mevcut hosting paketinizin kalan zamanı ve bedeli otomatik hesaplanarak yükselteceğiniz paketten düşülecektir. Ödeyeceğiniz miktar normal paket ücretinden düşük olabilecektir.

Nasıl bu kadar ucuz hosting ve geniş paket özellikleri sağlıyorsunuz?

10 yıllık hosting tecrübemiz ve bu konudaki uzmanlığımız, sistemlerimizi mükemmel bir şekilde optimize etmemizi sağlıyor. Ucuz hosting ve geniş paket özellikleri bu şekilde müşterilerimize aramış oldukları İnternet özgürlüğünü ve İnternet’in devamlı büyüyen ritmine ayak uydurmalarını sağlamaktadır.

Ödeme

Ne şekilde ödeme yapabilirim?

Ödeme şekillerimiz şu şekildedir: Havale / EFT, Kredi Kartı, ve Paypal. Havale ve EFT işlemleri için banka bilgileri sayfamıza göz atabilirsiniz. Havale ve EFT yapabileceğiniz banka Yapı Kredi Bankası’dır.

Havale veya EFT’yi yaptıktan sonra, müşteri panelinize bağlanarak havale bildirimi için destek bildirimi açınız ve hangi bankaya havale/eft gönderisini yaptığınızı bildiriniz. İşlemlerinizin daha hızlı yürümesi ve hesabınızın aktif olması için dekontu bir tarayıcı ile tarayarak bize göndermeniz önemlidir. Ödemenizin gerçekleştiğini teyit ettiğimiz anda siparişiniz devreye girecektir.

Kredi kartınızla da ödeme yapmanız mümkündür. Kredi Kartı ve Paypal seçeneği ile ödeme yaptığınızda vermiş olduğunuz sipariş otomatik olarak devreye girmekte ve hizmetiniz aktif olmaktadır.

Ödeme sistemlerinden bir diğeri ise Paypal’dır. Paypal dünyada milyonlarca kişi ve kuruluş tarafından para gönderimi için kullanılan bir eBay şirketidir. Paypal ile ödeme yine kredi kartınızla gerçekleşmektedir. Paypal ekranına kredi kartı bilgilerinizi girmeniz yeterlidir. Bu işlemden sonra kredi kartınızın online şifresini girmenize gerek kalmamaktadır.

Faturam elime ne zaman ulaşır?

Faturanız ödemenizi yaptırtıktan sonra hemen kesilerek, 10 gün sonra kargo yoluyla tarafınızda gönderilmektedir. 10 TL’nin altında olan faturalar kesilmekte ancak tarafınıza gönderilmemektedir. Bu faturanızı arzu ederseniz tarayarak size e-posta yoluyla ulaştırmamız mümkündür.

Sipariş verdim. Siparişim ne zaman devreye girer?

Siparişinizin ödemesini kredi kartı veya Paypal ile yaptıysanız, siparişiniz anında devreye girerek size e-posta yoluyla hesap bilgileriniz gönderilmiş olacaktır. Siparişiniz ile size 4-5 adet e-posta gönderildiği için, bazı ücretsiz e-posta servislerinde e-postaların bazıları junk veya spam klasörüne düşmüş olabilir. Ontek tarafından gönderilen e-postaların mutlaka size ulaşıp junk klasörüne düşmemesi için ontek.com.tr adresini filtreleyerek junk’a girmemesini sağlayınız.

Eğer ödemenizi havale/eft veya posta havalesi şeklinde yaptıysanız, ödemeyi yaptığınız banka hesabımızı ve alan adınızı mutlaka bize bildirmelisiniz. Bu bildirim esnasında banka dekontunu tarayarak göndermeniz işlemlerinizi hızlandıracaktır. Ödemenizin yapıldığı onaylandıktan sonra vermiş olduğunuz sipariş devreye girerek size e-posta yoluyla bilgi verilecektir.